Selasa, 13 Ogos 2013

Daun Belalai Gajah (Clinanuthanus / Sabah Snake Grass)



Apa itu Herba Belalai Gajah?

Belalai Gajah


Herba perubatan ini dikenali sebagai Daun Belalai Gajah, Sabah Snake Grass (SSG), You Dun Chao atau Clinacanthus Nutans. Ia tergolong dalam keluarga Acanthaceae dan tumbuh dengan baik di negara-negara cuaca tropika seperti Malaysia atau Indonesia. Daun Belalai Gajah (Clinacanthus Nutans) boleh dibiak melalui keratan batang. Secara umumnya, kematangan SSG adalah 3-9 bulan



       Herba perubatan ini dikenali sebagai Daun Belalai Gajah, Sabah Snake Grass (SSG), You Dun Chao atau Clinacanthus Nutans. Ia tergolong dalam keluarga Acanthaceae dan hidup subur di negara-negara cuaca tropika seperti Malaysia atau Indonesia. Daun Belalai Gajah (Clinacanthus Nutans) boleh dibiak melalui keratan batang. Secara umumnya, kematangan SSG adalah di antara 3-9 bulan.
      Kajian mendapati bahawa Daun Belalai Gajah (Clinacanthus Nutans) tidak mengandungi toksik, mempunyai kandungan flavonoid yang tinggi, serta mengandungi pelbagai mineral yang diperlukan oleh tubuh badan,vitamin dan asid amino. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, pesakit kanser dari Malaysia mendapati bahawa pengambilan Daun Belalai Gajah mempunyai kesan yang baik terhadap kanser. Daun Belalai Gajah atau SSG juga mendakwa dapat menyembuhkan penyakit kencing manis, dermatitis, mengurangkan kesakitan belakang, tekanan darah tinggi atau asid urik yang tinggi.
Berita berikut telah diterbitkan pada 4/5 & 4/6 @ Guang Ming Daily akhbar di Malaysia.
      “Seorang lelaki yang mempunyai kanser limfa – Peringkat 4 dengan 123 nod limfa terjejas. Kanser beliau bermula pada Mac 2008. Bahagian yang terjejas: 1: paru-paru kanan, 2: paru-paru kiri, 3: pangkal paha, 4: Mata dan 5: Mulut. Selepas menjalani kemoterapi sebanyak 9 kitar, dia berhenti rawatan pada 10/11/2008 kerana 5 pakar-pakar berkata, beliau hanya boleh hidup selama 3 bulan. Hari ini, selepas 2 tahun, beliau telah pulih dan masih hidup. Terima kasih kepada Daun Belalai Gajah (Clinacanthus nutans) yang ditanam di luar rumahnya. Beliau mengisar Daun Belalai Gajah dengan epal hijau (tanpa kulit dan biji) dan minum kisaran daun selepas sarapan pagi setiap hari. Selepas 3 hari, 6 tumor hilang. Selepas 13 hari, beliau menguji darahnya dan pakar onkologi berkata bahawa dia telah 96% sembuh. Beliau menggalakkan mereka yang mengalami pelbagai jenis kanser mengambil daun herba ini untuk penyembuhan dan setakat ini lebih daripada 1,000 orang yang telah mengambil herba mendakwa keadaan mereka semakin bertambah baik. “
KEPERLUAN JUMLAH HELAI DAUN BELALAI GAJAH BAGI PENGIDAP KANSER:

TAHAP KANSER:

Peringkat 1 - perlu makan 30 helai daun setiap hari.
Peringkat 2 - perlu makan 50 helai daun setiap hari.
Peringkat 3 - perlu makan 100 helai daun setiap hari.
Peringkat 4 - perlu makan 150 ke 200 helai daun setiap hari.

Jumlah helaian daun yang perlu dimakan ini akan berkurangan mengikut peringkat penyembuhan kanser.

Kami amat mengesyorkan agar membeli produk ini kerana ianya telahpun siap diproses dengan campuran epal dan limau yang akan membantu merawat kanser.  Juga adalah terlebih baik lagi UTurn Fresh ini dimakan bersama dengan UTurn Plus Drink.